Zvolit vhodný dárek není pro každého úplně jednoduché. Ať už chceme obdarovat někoho z rodiny nebo přátel. A přitom tyhle nám blízké lidi většinou dobře známe. A teď si představte, že jste majitel firmy a chcete věnovat dárek svým podřízeným nebo obchodním partnerům. To teprve nastává nelehký úkol.
Je totiž potřeba dát si opravdu dobrý pozor na spoustu detailů. Zaměstnanci touží být ve své práci oceněni, chtějí být “vidět”. Když jim vyjádříte svůj vděk právě třeba formou dárku, může to být pro dlouhodobý úspěch vaší společnosti rozhodující.
Víno jako firemní dárek
Pokud jde o hledání vhodného dárku pro zákazníka nebo zaměstnance, možná vás napadne, že víno není žádnou neznámou – a to z dobrého důvodu. Darování vína je sofistikovaný a profesionální způsob, jak vyjádřit uznání ve firemním prostředí. A je to možná ten nejlepší dárek, který můžete dát.
6 hlavních důvodů, proč darovat víno svým zaměstnancům nebo zákazníkům
1. Češi víno prostě milují. Každý Čech vypije přes 20 litrů vína ročně. Proto máte jistotu, že někdo určitě ocení láhev, kterou darujete svému zákazníkovi nebo zaměstnanci.
2. Udělejte z vína téma své firemní akce. Nic neprolomí ledy mezi zaměstnanci tak jako pár doušků Chardonnay. A kromě toho, že si dají do nosu, ocení určitě i příležitost dozvědět se více o svých oblíbených vínech nebo objevit úplně nová.
3. Víno je sofistikovaný způsob, jak poděkovat. Vyhledávání nových zákazníků a marketingových vztahů s klienty je vždy v popředí zájmu každého majitele firmy. Jak ale vyjádřit vděčnost svým (budoucím) klientům způsobem, který ocení? Odpovědí je…. ano, přece vínem.
My jsme vína, která jsou vhodná jako dárek rozdělili do několika kategorií, díky kterým se snadno zorientujete v nabídce.
- Máte desítky zaměstnanců, pro které hledáte kvalitní víno za rozumnou cenu? Zvolte lehká, svěží vína z vinařství Bílkovi, např. Chardonnay a Veltlínské zelené. U sladších vín je oblíbené Rulandské šedé nebo Zweigeltrebe rosé z vinařství Simenon.
- Obchodní zástupci jistě také rádi obdarují své klienty kvalitním vínem a možná nejen z Moravy, ale rádi zaujmou výběrem vína třeba ze španělské Riojy. Zvolit mohou např. vína z vinařství Špalek – Ryzlink rýnský, značkové cuvée Gryllus či likérové víno Šaler. Ze suchých vín jsou zase vynikající volbou vína z rakouského vinařství Bergmann – ať už typický rakouský Veltlín nebo aromatičtější Sauvignon.
- Znáte své zákazníky a víte, že vyhledávají spíše červené víno? Vyberte ho pro ně z nabídky španělských vinařství z oblasti nejlepších španělských vín – Rioja. Mladé ovocité víno, středně plná Crianza nebo plná a vyzrálá Reserva.
- Dále jsme mezi tuzemskými vinaři pečlivě vybrali vína pro management či významné klienty. Obdarování mnohdy rádi rádi ochutnají např. exkluzivní reservy ze zahraničních vín a vzpomenou si na vás u sklenky kvalitního vína. A nakonec jako velmi exkluzivní dárky se hodí dárkové balení vín Reserva z vinařství Bergmann, box 6ti vín Ortega Ezquerro nebo vína v magnum láhvi – Zweigelt či šumivé španělské víno Cava.
4. Flexibilita výběru
Jen málokterý jiný dárek se vyrábí v tolika různých variantách jako víno. Darování vína dává zaměstnavateli nebo majiteli firmy možnost přizpůsobit firemní dárky vkusu jednotlivých zaměstnanců a zákazníků. Chcete umístit elegantním způsobem logo své firmy? Vyrobíme pro vás visačku, na kterou uvedeme “příběh vína”, jeho charakteristiku a vlastnosti. Minimalistickou formou označení vína logem firmy zase může být kulatá medaile ve zlaté, stříbrné nebo jiné barvě. Velmi časté je také umístění loga na dárkovou tašku. A pokud si přejete darovat víno, které bude prostě “vaše”, vytvoříme na něj i vaši vlastní etiketu.
5. Obchodní dary (např. láhve vína) jsou daňově uznatelné. Vy (a vaše peněženka) můžete mít letos dobrý pocit z firemních dárků. Darování vína je totiž výhodné pro všechny. Zlepšuje získávání zákazníků, morálku zaměstnanců a při označení vína logem firmy a cenou do 500 Kč bez DPH zároveň snadno splníte podmínku daňově uznatelného výdaje.
6. Víno je zábavné, vzdělávací a (v podstatě) zdravé. Sbližuje lidi. Je to důvod, proč lidé pijí tento nápoj již tisíce let. Musíme si přiznat, že při jeho pití se mnohdy prolomí ledy, lidé se stávají hovornější a odlehčí se nejedna společenská situace. Ochutnávky vína také bezesporu patří k několika málo akcím, při kterých je proces učení skutečně zábavný a bez námahy.
Když ke všemu výše uvedenému připočteme, že víno, zejména červené, může být zdraví prospěšné (samozřejmě s mírou), jedná se o dokonalý dárek, který si vaši zákazníci a zaměstnanci mohou dopřát bez pocitu viny. Víno neobsahuje žádný tuk ani cholesterol (naopak ještě usnadňuje trávení tuků) a přesto je lahodné.
Na konec našeho článku vám chceme připomenout jednu známou pravdu – “Dobrým vínem nikdy nic nezkazíte”.
A proto svým zaměstnancům a zákazníkům, kterých si určitě velmi vážíte, věnujte jako firemní dárek něco sofistikovaného, zábavného a zdravého. Darujte víno!